'Slimmer werken? Laat de eenvoud regeren!' 

Simpel

Heeft u wel eens van de Colruyt groep gehoord? Het is een Belgische supermarktketen met meer dan 400 vestigingen. Het familiebedrijf bij onze zuiderburen is bekend om haar lage prijzen en de effectieve manier waarop de winkels worden gerund.

 

Sinds de oprichting van het bedrijf heeft het management maar één missie: werkvereenvoudiging. Daarom zijn op verschillende locaties in het land 100 werkvereenvoudigers aangesteld. Dat zijn coaches die speciaal zijn opgeleid, om andere werknemers te ondersteunen bij het vereenvoudigen van de werkzaamheden. En dat werpt al jarenlang vruchten af!

 

Eenvoud regeert niet alleen op de werkvloer, maar is doorgevoerd in de gehele logistieke keten. Met relatief eenvoudige ingrepen weet deze Belgische Super ieder jaar weer de concurrentie voor te blijven. Wie inspiratie wil opdoen moet na het lezen van dit artikel maar eens de site bekijken. Of nog beter: zelf de functie van werkvereenvoudiger in het leven roepen.

 

Het Amerikaanse merkenbureau Siegel+Gale stelt jaarlijks de Global Brand Simplicity Index op. Hieruit komt onder andere het volgende naar voren:

 

  • '64 percent of consumers are willing to pay more for simpler experiences.
  •  61 percent of consumers are more likely to recommend a brand because  
             it's simple'.